نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی باشگاه گسترش فولاد تبریز، تیم گسترش فولاد تبریز به دنبال كسب نتایج ضعیف توسط ضیایی در مسابقه های فوتبال لیگ دسته یك باشگاه های ایران، تصمیم به لغو قرارداد وی و آوردن برگی زر به تیم شد.

ضیایی كه پس از 'انگین فیرات' از تركیه به عنوان دومین سرمربی این فصل تیم گسترش فولاد تبریز، هدایت این تیم را عهده دار شده و سابقه مربیگری در تیم های تراكتورسازی و شهرداری تبریز، صبا باطری و پیكان قزوین را در كارنامه داشت، پس از مدتی حضور در راس تیم و كسب نتایج ضعیف، با توافق مالی و تسویه حساب كامل، از تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز كناره گیری كرد.

به دنبال كناره گیری ضیایی، هادی برگی زر به عنوان سومین سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در طول یك فصل، پس از مذاكره با هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه، تا پایان فصل جاری رقابت ها، هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

برگی زر در بازی هفته هفدهم تیم گسترش فولاد تبریز مقابل استیل آذین در ورزشگاه تختی (باغشمال) شهر تبریز به عنوان سرمربی حضور می یابد.

تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز هم اكنون با 14 امتیاز از 16 بازی در رده دوازدهم جدول 14 تیمی گروه الف مسابقه های فوتبال

لیگ دسته یك باشگاه های ایران قرار دارد.

/587/7233

1589



:: برچسب‌ها: فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 560
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

12 بهمن 1357

'امام‌خمینی'(ره) پس از 14 سال دوری از وطن در میان استقبال پر شور و میلیونی مردم به ایران باز گشتند. روزنامه كیهان طول جمعیت استقبال كننده را 32 كیلومتر اعلام كرد.

12 بهمن 1357

'امام‌خمینی'(ره) پس از ورود به تهران درمیان انبوه جمعیت استقبال كننده به سوی قطعه شهدا در بهشت‌زهرا رفتند و در آنجا طی یك نطق تاریخی و مهم پیرامون شاه، دولت، مجلسین، ارتش و برنامه‌های آینده انقلاب صحبت فرمودند.

12 بهمن 1357

در پی قطع تصاویر پخش مستقیم مراسم ورود امام (ره) به ایران و برانگیخته شدن خشم مردم، شاپور بختیار گفت : من دستور قطع برنامه زنده تلویزیون را ندادم.

12 بهمن 1343

سفیر كبیر آمریكا در تهران هنگام تحویل جت های جنگی جدید‌ آمریكا به ایران گفت كمك‌‌های نظامی آمریكا در ایران در 15 سال گذشته 150میلیون دلار بوده است.

12 بهمن 1337

موافقتنامه همكاری بین دولت های ایران و آمریكا در مورد استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی به تصویب مجلس شورای ملی رسید. این موافقت نامه كه در 14 اسفند 1335 (5 مارس 1957) امضاء شد. مشتمل بر یك مقدمه و یازده ماده بود.

12 بهمن 1336

'هنری كیت‌لاج' نماینده دائمی آمریكا در سازمان ملل با هدف تسلیم پیام '‌آیزنهاور' به 'محمدرضا پهلوی' وارد تهران شد، متن پیام فاش نشد.

12 بهمن 1335

احداث شبكه لوله نفت سراسری ایران به انجام رسید و این شبكه مراكز تولید نفت را به پالایشگاه شهرری در جنوب تهران متصل می ساخت.

12 بهمن 1332

'آیت‌الله كاشانی' در مصاحبه با خبرنگاران اعلام كرد دولت در تمامی انتخابات دخالت دارد و از تمامی حوزه‌ها تنها كاندیداهای دولتی با اعمال نفوذ دولت از صندوق‌ها بیرون می‌آیند.

12 بهمن 1324

'مظفر فیروز' مدیر روزنامه رعد، معاون سیاسی قوام، نخست‌وزیر، شد. او مدیر روزنامه ای بود كه توسط سید ضیاء در آذر 1292 و با كمك مالی سفارت انگلیس منتشر می شد.

12 بهمن 1291

هیأت افسران سوئدی، كه برای اداره امور نظمیه استخدام شده بودند، وارد تهران شدند.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: فرانسه , هنر , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل

برخی تحلیلگران می گویند رای بالای آقای نتانیاهو می تواند منجر به درخواست برای برپایی انتخابات پیش از موعد توسط او شود

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بار دیگر به عنوان رهبر حزب راستگرای لیکود انتخاب شده است.

شمارش ۸۵ درصد آرای ریخته شده به صندوق های اخذ رای نشان می دهد که آقای نتانیاهو توانسته ۷۵ درصد آرای اعضای حزب لیکود را به دست بیاورد.

نخست وزیر اسرائیل در سخنانی در تل آویو پس از انجام رای گیری گفت: "می خواهم از اعتماد و حمایت مجدد شما تشکر کنم."

تنها رقیب آقای نتانیاهو در این انتخابات، موشه فیگلین، ملی گرای افراطی بود که ۲۴ درصد آرا را به دست آورد.

آقای فیگلین از نتیجه به دست آمده ابراز رضایت کرده است.

او به سایت روزنامه یدیعوت آخرونوت گفت: "طبق نتایج منتشر شده، ما کار غیر ممکنی را انجام دادیم، بیش از یک چهارم اعضای حزب به من و یک کشور یهودی رای دادند."

برخی تحلیلگران می گویند رای بالای آقای نتانیاهو می تواند منجر به درخواست برای برپایی انتخابات پیش از موعد توسط او شود.

طبق برنامه، قرار است انتخابات اسرائیل در اواخر سال ۲۰۱۳ برگزار شود.

حزب لیکود ۱۲۵ هزار عضو دارد.

حزب مخالف کادیما به رهبری زیپی لیونی نیز قرار است اواخر مارس، انتخابات مشابهی را برای تعیین رهبر حزب برگزار کند.

حزب کادیما در سال ۲۰۰۵ توسط آریل شارون، نخست وزیر وقت که از حزب لیکود جدا شده بود، پایه گذاری شد.

موضوعی که باعث بروز شکاف در حزب لیکود شد، طرح آریل شارون برای عقب نشینی نیروهای ارتش و شهرک نشینان در ابتدا از نوار غزه و سپس از برخی نواحی کرانه غربی بود.



:: برچسب‌ها: دختر , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 605
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot
بانک های ایران

هادی قوامی، عضو شورای پول و اعتبار ایران، امروز به رسانه های این کشور گفت که اگر بانک‌ها بتوانند با اقداماتی سود سپرده را از ۲۰ درصد هم بیشترکنند، منع قانونی برای این کار وجود ندارد

شورای پول و اعتبار ایران به بانک های این کشور اجازه داد که به صورت رقابتی نرخ سود سپرده های خود را افزایش دهند.

شورای پول و اعتبار ایران روز سه شنبه (۱۱ بهمن - ۳۱ ژانویه) در جلسه ای با افزایش یکسان نرخ سود سپرده بانکی مخالفت کرد.

بدین ترتیب این شورا با هدف ایجاد "فضای رقابتی" میان بانک های ایرانی به آنها اجازه داد که "بنابر ظرفیت خود" سود بانکی را افزایش دهند.

هادی قوامی، عضو شورای پول و اعتبار ایران، امروز به رسانه های این کشور گفت که اگر بانک‌ها بتوانند با اقداماتی سود سپرده را از ۲۰ درصد هم بیشترکنند، منع قانونی برای این کار وجود ندارد. اگرچه به گفته این مقام ایرانی "شاید در شرایط کنونی اقتصاد، امکان چنین کاری وجود نداشته باشد."

افزایش بی سابقه بهای سکه و ارزهای خارجی در بازار ایران طی چند هفته گذشته، یکی از دلایل اصلی این تصمیم گیری اعلام شده است.

مصوبه جدید شورای پول و اعتبار در حالی اعلام می شود که پیشتر این شورا به همراه بانک مرکزی ایران اعلام کرده بودند که در ادامه سیاست‌های پولی و مالی جدید خود، نرخ سود بانکی را رقابتی و در اختیار بانک‌ها خواهند گذاشت اما شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی در جلسه‌ای تصمیم گرفته بودند که نرخ سود یکسانی را برای همه بانک‌ها اعمال کنند.

اما آقای قوامی امروز با اعلام تصمیم تلاش برای "رقابتی کردن فضای بانک ها" گفت که تصمیم شورای پول و اعتبار ایران به منزله قانون است و بر تصمیم شورای هماهنگی بانک ها و کانون بانک های خصوصی ارجحیت خواهد داشت.

به عقیده ناظران، سیاست های جدید دولت ایران درباره افزایش نرخ سود سپرده های بانکی واکنشی است که احتمالا دولت این کشور "ناچار" به اتخاذ آن شده است در حالی که این استراتژی با آنچه محموداحمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در شش سال و نیم گذشته در پیش گرفته بود متفاوت و مغایر است.



:: برچسب‌ها: شب , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 579
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، این مراسم با حضور محمد رویانیان مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس و دیگر مسوولان باشگاه، عزیز ا... محمدی (رئیس سازمان لیگ)، حجت ا... بهمنی (مدیر روابط عمومی سازمان لیگ)، علیرضا حقیقی، جلال اكبری و ... برگزار شد.

نشان رسمی و جدید باشگاه پرسپولیس كه با احترام به اصالت نشان قبلی بازآفرینی شد، در كنار پورتال جدید باشگاه پرسپولیس و همچنین سامانه پیامكی هواداران (20001346) كه ارتباط هواداران با پرسپولیس را با ارائه خدمات نوین و حرفه ای میسر می كند، معرفی شد.

گفتنی است؛ پایگاه اینترنتی جدید باشگاه پرسپولیس از روز شنبه در اختیار عموم هواداران و رسانه ها قرار خواهد گرفت.

3783**1440



:: برچسب‌ها: برف ,
:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز چهارشنبه گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، بهای نفت در معاملات سلف بازار نیویورك، پیش از انتشار گزارش وزارت انرژی آمریكا كه پیش بینی می شود، نشان دهنده افزایش عرضه نفت برای دومین هفته متوالی باشد، اندكی تغییر كرد.

سازمان نفت آمریكا اعلام كرد، ذخایر نفت این كشور به بالاترین سطح از ماه نوامبر (آبان) تا كنون رسیده است.

بهای نفت خام برای تحویل در ماه مارس (11 اسفند تا 12 فروردین) در ساعت 12.40 بعد از ظهر امروز به وقت سنگاپور، در معاملات الكترونیكی بازار تجاری نیویورك 98 دلار و 72 سنت در هر بشكه بود.

بهای نفت دیروز(سه شنبه) با 3/0 درصد كاهش 98 دلار و 48 سنت بود كه پایین ترین قیمت از 20 ژانویه (30 دی) است.

بهای نفت برنت برای تحویل در ماه مارس در بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن 111 دلار و 43 سنت بود كه نسبت به دیروز اندكی تغییر داشت.

اقتصام**1063**1601



:: برچسب‌ها: اسپانیا , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 616
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا براساس اعلام وزارت نیرو، تعداد مشتركان برق كشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون 88/7 برابر معادل 688 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است كه تعداد مشتركان برق كشور در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سه میلیون و 399 هزار فقره به ثبت رسیده بود.

بر اساس این گزارش این تعداد در ابتدای فعالیت دولت نهم نیز 19 میلیون و 652 هزار مشترك گزارش شده بود.

با وجود رشد 688 درصدی تعداد مشتركان برق كشور در 33 سال گذشته، حجم انرژی تولیدی نیروگاه های كشور در این مدت با یكهزار و 280 درصد افزایش از 17 میلیارد و 386 میلیون كیلووات ساعت در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به 199 میلیارد و 948 میلیون كیلووات ساعت در 10 ماهه امسال رسیده است.

اقتصام**2021**1319



:: برچسب‌ها: خانواده , آلمان , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 766
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون، در دیدار داماش گیلان و استقلال تهران از سری رقابتهای لیگ برتر كشور در رشت برگزار شد كه طی آن از سوی تماشاگران تیم داماش گیلان تخلفاتی صورت گرفت.

با توجه به تذكر كمیته انضباطی به این تیم درباره تكرار تخلفات در گذشته ، دیدار داماش مقابل فولاد مباركه سپاهان در جریان هفته بیست و چهارم لیگ برتر بدون حضور تماشاگر برگزار می شود.

دیدار فوق ساعت 15:30 روز جمعه ( 14 بهمن ماه ) در ورزشگاه عضدی رشت برگزار می شود.

**رفع تعلیق تیم صنعت ساری

با توجه به تعهد باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت ساری مبنی بر پرداخت تمامی بدهی هایش تا تاریخ 24/11/90 و موافقت كمیته انضباطی، فعلا ارائه هر گونه خدمات فوتبال به این باشگاه بلامانع است.

3783**1440



:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 923
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

عربستان و قطر دو كشوری هستند كه در روند بحران آفرینی در سوریه نقش داشته و در این راستا از گروهك های تروریستی در سوریه حمایت كرده اند، تا با گسترش تروریسم در این كشور هم آن را از درون متلاشی كنند و هم انحرافی در انقلاب های مردمی منطقه ایجاد كرده باشند. امیر قطر با كنار گذاشتن راهكارهای سیاسی برای حل بحران سوریه از طریق اتحادیه عرب، فعالیت های در اتكا به عناصر مسلح را گسترش داده و بدنبال تكرار استراتژی لیبی هستند.

**نقش قطر در بحران سوریه

-------------------------------

سعید لاوندی كارشناس مركز مطالعات استراتژیك الاهرام گفت: نقش قطر در منطقه تردید برانگیز است و این كشور ازسوی آمریكا و كشورهای غربی مورد حمایت قرار می گیرد و در ایجاد بحران سوریه نقش اساسی را داشته است و در واقع هم اكنون قطر زبان حال كشور های غربی می باشد.

سعید لاوندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سوری 'سانا' در قاهره گفت: امیر قطر بنا به درخواست كشورهای غربی از كشور های عربی خواسته است كه نیروهای نظامی به سوریه اعزام كنند و همچنین دولت قطر خواستار ارجاع پرونده سوریه به شورای امنیت سازمان ملل است تا از این راهبرد سوریه را نیز مانند لیبی كند. درحالی كه این اندیشه ازسوی مردم و دولت سوریه پذیرفته شده نیست.

لاوندی گفت: اندیشه ارسال ناظران به سوریه و همچنین پیشنهاد ارسال نیروهای عربی به سوریه یك اندیشه از سوی قطر بوده است و در واقع این طرح های قطر از سوی ایالات متحده و رژیم صهیو نیستی مورد حمایت قرار می گیرد. این كشور ها هدفشان این است كه در سوریه ناآرامی ایجاد كنند و منطقه خاورمیانه را كنترل كنند و اهداف و سیاست استعماری خویش را از این راهبرد به پیش برند.

لاوندی گفت: اكثریت مردم سوریه از بشار اسد و افكار اصلاح طلبانه وی و دیگر اصلاحات جوهری اش در سوریه حمایت می كنند.

**مواضع تحلیلگران مصری

------------------------------

شخصیت های سیاسی و ادبی و مطبوعاتی شركت كننده در همایش ائتلاف ملی مستقل مصر در قاهره كه در 4 بهمن برگزار شد، درمورد سوریه و چگونگی حل بحران این كشور برگزار شده بود از نقش قطر و برخی از كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در مورد بحران سوریه پرده بر داشتند و گفتند كه هم اكنون نقش قطر و توطئه های آن در جهان عرب كمتر از كشورهای استعمارگر نیست.

در این همایش شركت كنندگان نقش قطر و عربستان سعودی و گروه اپوزیسیون سوریه را در ایجاد بحران سوریه از راهبرد تبلیغات مطبوعاتی محكوم كردند و از حمایت این دو كشور از تروریست ها و خونریزی در این كشور انتقاد كردند.

'محمد یوسف' نویسنده و تحلیلگر مصری و 'علی هادی' رهبر حزب الناصر مصر و 'سمیر نعیم' استاد جامعه شناسی دانشگاه 'عین الشمس' نسبت به نقش برخی از كشورهایی كه دولت سوریه را مورد هدف قرار داده اند هشدار دادند و از همه نیروهای ملی خواستند كه برای برپایی همگرایی و انسجام در سوریه تلاش كنند.

این نویسندگان و شحصیت های مصری پیش بینی كردند كه غربی ها در منطقه سیطره بر مناطق نفت خیز و گازخیز را در سر می پرورانند تا از طریق بندرهای سوریه آن را به دولت های غربی منتقل كنند.

این شخصیت های سیاسی و ادبی مصری اشاره كردند كه ارتش عربی سوریه كه در تلاش هستند آن را مورد هدف قرار دهند یك ارتش دارای اندیشه عقیدتی می باشد و دارای توان رزمی بالا است كه مانع هرگونه خطر و تعرض علیه حاكیمیت ارضی سوریه می شود.

**مواضع تحلیلگران عربی

----------------------------

همچنین شخصیت های اردنی و فلسطینی و عراقی تصمیم اتحادیه عرب در مورد سوریه را رد كردند و گفتند كه این تصمیم یك اقدام خصمانه است و در چارچوب طرح هایی است كه قطر آن را هدایت می كند تا به اراده مردم سوریه لطمه وارد كند. این شخصیت ها گفته اند كه تصمیم های اتحادیه عرب مانع همگرایی و دفاع ملی در سوریه نمی شود.

'خالد الزبیدی' سردبیر روزنامه 'الدستور' اردن در یك گفتگو با تلویزیون سوریه گفت: تصمیم های اتحادیه عرب در مورد سوریه خصمانه است و یك توطئه علیه سوریه به شمار می رود و نیاید به آن توجه شود. وی گفت هر حكومتی می تواند با گروههای تروریستی و كسانی كه علیه امنیت و ارتش و شهروندان فعالیت می كنند، مبارزه كند.

در این راستا 'جمال حداد' هماهنگ كننده نیروهای ملی علیه دخالت در امور سوریه گفت: قطعنامه ها و تصمیم های اتخاذ شده ازسوی اتحادیه عرب علیه دولت سوریه دخالت آشكار در امور داخلی سوریه است و این خیال كشورها تجزیه سوریه را در سر می پرورانند.

جمال حداد گفت: كسانی كه چنین تصمیمی را علیه سوریه اتخاذ كرده اند در كشورشان بویی از دموكراسی نبرده اند. همچنین تعدادی از فلسطینی ها تصمیمات اتخاذ شده علیه سوریه را محكوم و تاكید كردند كه برخی از كشورهای عربی درصدد اجرای طرح هایی هستند كه منطقه را به نفع استعمارگران تجزیه كنند.

'اكرم عطا الله' نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی گفت: برخی از كشورها اتحادیه عرب را به هر سمتی كه بخواهند سوق می دهند و این بیانگر ضعف در برخی از كشورهای عربی است كه ناگزیرند با این كشور ها همسو شوند.

'محمود ابوجابره' روزنامه نگار فلسطینی گفت: قطر درمورد سوریه طرح یك جانبه ای را در پیش گرفته است و از ارسال نیروها به سوریه حمایت می كند و پیش از این نیز از ارسال نیرو به لیبی حمایت كرده است.

'طه حسین سالم' نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی گفت: توطئه ای كه سوریه با آن مواجه می باشد با هدف سقوط حكومت این كشور و تجزیه این كشور انجام می شود. زیرا كه این كشور یكی از كشورهای مخالف رژیم اشغالگر قدس است.

'علی كریم حسن' سردبیر روزنامه 'نبض الشباب' عراق گفت: قطر خواستار دخالت آشكار در سوریه است، و همه طرح های گذشته كه علیه سوریه اتخاذ شده به شكست انجامیده است و طرح دخالت نظامی قطر در سوریه نیز یك طرح توخالی است.

'عبدالرووف حمید' سر دبیر روزنامه 'العربیه' عراق گفت: ما در عراق نیز شاهد حمایت مالی و تسلیحاتی هستیم كه امیر قطر و هواداران وی به گروههای مسلح می رسانند.

'مهدی الریماوی' نویسنده اردنی به مواضع 'حمد بن جاسم' وزیر امور خارجه قطر و بحران آفرینی وی در سوریه پرداخت و وی را یك نمونه از ابتذال سیاسی توصیف كرد كه در خدمت حكومت های لندن و واشنگتن و اسراییل است و نسیت به كشورهای عربی كینه توزی می كند.

ریماوی طی یك مقاله ظنزآمیز كه در هفته نامه 'المجد' اردن نوشت: حمد بن جاسم در این توهم است كه سوریه نیز مانند لیبی خواهد شد، اما نمی داند كه ارتش سوریه ارتشی سلحشور و شجاع است كه قابل توصیف نیست و مردم سوریه دارای انسجام ملی نیرومندی و مثال زدنی هستند و این مردم از جایگاه و احترام بالایی نزد همه ترقی خواهان برخورداراند و گروههای مقاومت در این كشور دارای عزم جدی و روحیه فداكاری اند كه بالاترین قدرت ها و اراده های امپریالیستی و واپسگرا و صهیونیستی را به چالش كشیده است.

الریماوی گفت: این همپیمانی اشرار توان سوریه را به سمت فرسایش برده و باعث بوجود آمدن فتنه و تنش در سوریه می شود، اما بسیار كوچكتر از آن است كه این كشور را ازپای درآورد و ابتكار عمل را از دست حكومت سوریه خارج كند.

'الیاس الخوری' نماینده اتحادیه حقوق دانان عرب در ژنو در گفتگو با تلویزیون سوریه گفت: تصمیم هایی كه ازسوی اتحادیه عرب علیه سوریه اتخاذ شده تمام منشورهای سازمان ملل و اتحادیه عرب را زیر پا گذاشته است، زیرا كه به حاكمیت سوریه لطمه می زند.

الخوری در یك گفتگو با تلویویون سوریه گفت: منشور اتحادیه عرب بر احترام حاكیمیت اعضا و بویژه سوریه تاكید دارد.

وی گفت كه بسیاری از كسانی كه با اسم عرب صحبت می كنند درواقع مزدوران و وكیلان شركت های احتكاری بزرگ هستند و طبق نظر آنها ایفای نقش می كنند كه در راس آنها حمد بن جاسم وزیر امور خارجه قطر قرار دارد.

**مواضع تحلیلگران روسی

------------------------------

روزنامه الوطن سوریه نوشت كه پرفسور 'الكساندر دوگین' رییس سازمان اوراسیای روسیه و رییس كرسی جامعه شناسی در دانشگاه دولتی موسكو گفت: سوریه به عنوان مانعی در برابر طرح های تجاوزانه ای است كه ایالات متحده آمریكا به منظور تغییر مرزها و تغییرات ژئوپولوتیكی در منطقه درنظر گرفته است.

دوگین در گفتگو با خبرنگار 'سانا' در مسكو گفت: آمریكایی ها هیچ یك از كشورهای عربی را در طرح تجاوزكارانه خود در تغییر نقشه منطقه استثاء نكرده اند.

وی گفت: موضع برخی از كشورهای عربی و اسلامی درمورد سوریه باعث شگفتی و نارضایتی می شود. بویژه كه این كشورها قرابت روحی و ملی با مردم سوریه دارند، اما آشكارا خود را در خدمت آمریكا قرار داده اند. بویژه قطر و عربستان كه با این كارها می خواهند خود را نجات دهند، اما این روند هیچ سودی ندارد و بهار عربی به سوی آنها نیز خواهد رفت. وی گفت: موضع این دو كشور در مورد سوریه اشتباه و غیرمسوولانه است.

'بوریس دولگوف' یك پژوهشگر در انستیتو شرق شناسی وابسته به آكادمیك علوم روسیه در مسكو در گفتگو با خبرنگار 'سانا' گفت: اتحادیه عرب هم اكنون دیگر صبغه عربی ندارد بلكه به عنوان بازیچه در دست بیگانگان و غربی ها درآمده است.

وی گفت كه برخی از كشورهای عربی بویژه قطر و عربستان می خواهند كه از بحران سوریه برای تامین منافع خویش استفاده كنند و این بسیار تاسف برانگیر است.

دولگوف در گفتگو با خبر نگار 'سانا' در مسكو گفت: من در سفرم به سوریه شاهد حمایت و پشتیبانی مردم از حكومت سوریه و دولت بشار اسد بوده ام.

پژوهش**الف.ی**9123



:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , واشنگتن , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 641
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : swot

امام خمینی(ره) دیده بان همیشه بیدار انقلاب در روز 12 بهمن 1357 پس از 15 سال دوری و تبعید از وطن، با هواپیمای 747 فرانسه (ایرفرانس) به میهن اسلامی بازگشتند. ایشان در فرودگاه پاریس از میهمان نوازی دولت و مردم نوفل لوشاتو، تشكر كردند.

در جمع همراهان امام 150 خبرنگار خارجی حضور داشتند تا لحظه های ناب یك رویداد تاریخی را ثبت كنند، رویدادی كه در باور هیچ كس نبود. آری امروز مردی مقاوم و مطمئن، مستقل و آزاده با ایمانی وصف نشدنی به خانه اش بازمی گشت.

مردم به مباركی حضور پربركت امام شهر را گلباران و چراغانی كرده و جمعیت انبوهی برای استقبال رهبر خود به فرودگاه آمده بودند.

یاران و همراهان امام هم كه سالیان متمادی در سنگر مبارزه، دورادور همراه ایشان بودند اینك در كنار مردم در انتظار بسر می بردند و برای این روز كه در كنار و نزدیك امام و رهبر خود بنشینند لحظه شماری می كردند.

...'امام آمد'... طنین امام آمد از فرودگاه به رسانه ها كشیده شد. رادیو و تلویزیون از روز قبل اعلام كرده بود كه مراسم ورود امام را مستقیما پخش می كند. در لحظه ظاهر شدن امام بر پلكان هواپیما آنچنان شور و شعفی در میان مردمی، كه در سالن انتظار فرودگاه بودند، به راه افتاد كه خشم نیروهای امنیتی را برانگیخت كه دستور قطع تصاویر را صادر كردند و در مدت كوتاهی، تصویر مراسم كه بطور مستقیم از تلویزیون پخش می شد ناگهان قطع و مردمی كه در خانه هایشان در سراسر ایران این رویداد را نظاره گر بودند، خشمگین تر از گذشته از خانه ها بیرون آمدند و به خیابان ها ریختند.

در همین حال، امام خمینی از بدو ورود خواهان زیارت قبور مطهر شهدای انقلاب در بهشت زهرا و ایراد سخنرانی در میعاد گاه این شهیدان بودند و با سخنرانی قاطع در بهشت زهرا روند پیروزی انقلاب را سرعت بخشیدند.

ایشان در این سخنرانی تاریخی، محكم و استوار بر مواضع انقلاب اسلامی تاكید كردند و با رد هرگونه مذاكره و ملاقاتی با سران حكومت، خواستار حذف رژیم شاهنشاهی و برپایی نظام اسلامی شدند.

ایشان در این روز ضمن اشاره به ستم حكومت های قاجار و پهلوی ویژگی های حكومت مبتنی بر اسلام را برشمردند و دولت بختیار را غیرقانونی اعلام كردند.

ایشان همچنین گفتند كه دولت را مردم باید در انتخابات آزاد انتخاب كنند و این بزرگترین نشانه مردم سالاری دینی است. در این روز امام تشكیل دولتی مستقل را به مردم ایران نوید دادند.

غریو الله اكبر مردم، تائید سخنان امام بود كه فضای قطعه شهدای انقلاب بهشت زهرا را عطرآگین ساخت.

طنین این غربو پس از 33 سال همچنان در ایران شنیده می شود.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: پاریس , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 592
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()